Kelik kalau anda rajin,.. :] _

Wednesday 6 February 2013

6 February 2012

Hey guys !

So today nak cerita tentang apa yang ada dalam phone aku.
Tadi masa lepas bangun tidur, aku terpegang sebuah buku yang adik aku pinjam dr Library skolh dia, dan tetiba aku TERBACA sampai terlupa nak p mandi. 





Tapi disebabkan cuaca yang kelam , ohh bukan cuaca. Tapi bilik yang kelam ( padahal dah pukul 2 petang , lol ) aku sepetkan mata yang dah memang sepet untuk cuba membaca, tapi still tak nampak jelas. Maka dengan itu, menggunakan teknologi yang direka pada tahun 1973 oleh John F.Mitchell dan Dr Martin Cooper dengan nama Motorola, seberat 1kg . Itu lah handphone yang pertama. ehh ? 

Ya, dengan handphone 'canggih' aku yang berkurun tu, jenama Nokia . Kalau baling kat kepala Gajah pun leh buat depa cedera parah, tambah kalau guna masa perang, memang gempa bumi terbesar dalam sejarah.. HAHAHAHA .. ohh, hiperbola sebentar. Dak dak dak tak canggih mana pun, handphone nokia tanpa touch touch skrin itu aku gunakan untuk jadi sumber cahaya , Ya ! cahaya hidup menyuluh ke arah jalan yang lurus. pfft. 

Suluh buku laaa, dengan adanya cahaya baru leh baca. tapi aku guna cara kuno untuk buat cahaya tu berkekal lama . Aku bukak inbox dan picit ( tekan ) keypad ke bawah , sambil sms dalam inbox berjalan ke atas, cahaya dibekalkan dan aku teruskan membaca.. 

buku tu kisah tentang sorang budak dan nenek dia buat taman botani kat rumah depa, depa tu miskin. :'( .. kesian gila.. ( pengaruh buku budak budak sekolah rendah ) 

Sampai satu ketika aku tersedar dan tercium sebakul BAU yang agak indah khabar dari rupa, aku teliti bau itu.
Harum ? mungkin. Menawan ? harapnya lah. Busuk ? oh tak pasti.

SUDDENLY aku teringat yang aku tak mandi lagi, dah pukul 3.45ptg . patut lah Harumanis sangat . 
Aku letak phone dan bergegas ke ke ke ke ke tandas das das yang yang indah indah indah ( harap korang baca satu persatu tnpa skip :P ) 

......

Ehh, agak agak korang perasan tak kat title tu tulis 2012 ? haha. yaa, aku nak cerita tentang sms dalam inbox aku. 

Seperti yang diketahui ramai manusia, inbox aku ada sebanyak 7456 sms ( anggaran ) 
jadi tadi selepas guna sebagai cahaya tu, terbukak sms yang bertarikh 6 Febr 2012 . maka aku pun baca lah kenangan lama aku. 
Saja nak share apa yang ada pada tarikh ni :D

1. Syamil ada mesej aku berkenaan pakaian. Masa tu aku rasa mungkin ada KETAM kot (kelas tambahan) , kelas BIologi mungkin, haha. SYamil yang aku maksudkan ni Syamil Abidin, sekarang dia berada di DQ :D 

2. Zaki pulak mesej aku bagitau pasai baju oren ( baju kebangsaan SMKAA ) , dia kata nak pakai baju itu dan pergi ke Asrama . Ya , seriously aku taip aku memang tak ingat dia mesej berkaitan apa time tu. mungkin pasal pakaian jugak ? macam syamil tu ? no one knows.. pfft

3. Wafiy pulak mesej aku kata aku duk lena, deyy perut tong ( monster in eating ) aku tak lena cuma berehat sambil mata tertutup ja. Masa tu aku duk fikirkan tentang the origin of life, tentang cakerawala dan keindahan alam . pffffttttt !!!!!!!1

4. Huzaifi (my sepupu) pulak mesej suruh fokus masa belajar. hahaha. Buat pengetahuan anda, dia sekarang sdg bermain salji dan sedang duduk mengigil kesejukan di Jordan. pfft 

5. Amin Darus pulak sent mesej bagitahu suruh bersikap professional ketika di Asrama, dalam mesej tu dimaklumkan bahawa kita jangan memberontak mcm budak budak, jangan brmasam muka dengan orang yg tak puas hati tu, benda boleh bawak berbincang perlu di bawak tenang ( cana tu ? ) dan dia sebagai pemerhati dia tahu segalanya yang berkenaan. haha 

6. Nurun Hayazi pulak taip dia nak makan twiggies aku ( roti coklat gardenia tuu ) , huhh. kesian roti aku. TT^TT .

7. Junior SMKAA ( Junior aku ) sent mesej beritahu supaya jumpa di dewan esok, ada perbincangan mengenai kelab media. dan jangan lupa bawak tentatif lawatan .. ( yaa, lawatan kelab media yg tak jadi tu. oh sedih sangat ) .


Yaa, banyak tu jaa kisah ini. pfft, Intro/mukadimah panjang berjela, isi ada 7 jaa. hahahaa

Anyway, untuk bagi hampa kena depa ni, nah gambar skit. ( SIKIT JAA ) 
Gambar ni time bulan February .


Ini Amin ! haha. entah kenapa dia pakai mask. 

Ini Wafiy, buat tekun bca bku. lol *tembak dgn sniper*
Baju oren kiri ialah Zaki, baju oren kanan tu Nurun
Aku yang Takdak baju. ehh ? lol. budak baju putih tu aku
Kami Geng Spek






































Okay , dah tamat. Sila pergi makan sekarang. aku lapar
( Maklumat tambahan : Jika ada typo, sila ketawakann saya. sekian )

No comments: