Kelik kalau anda rajin,.. :] _

Sunday 5 December 2010

Kisah Tamadun Popolom~ part1

Warisan abadi Puteri-puteri Kayangan




Hai semua kanak2 !! (muka ceria) Kita kembali lagi dalam kisah, puteri yg kelaparan... hari ini, p.cik shuzo nak cita sikit kat knk2 sekalian... mari dekat!!~ (-_-')

Dalam sebuah negara yang agak moden pda tahun 1957 ( yakni thun merdeka), Hidup lah sepasang ibubapa di dalam rumah yang
besar ( Istana ) . Anak mereka ( puteri peah senget )
adlah gadis yg paaaalllliiiiiinggggg........... huduh skali di negara mereka ... Namun, bg mereka kehodohan puteri mereka itu adalah satu anugerah kerana para perompak dan sepupu perompak tak mau mnculik nya.. Pernah suatu ketika pada pukul 8.30 a.m ikut waktu Malaysia, puteri tersebut pergi ke bndar lalu stlah brita trsebut dsebar oleh Media-media d sna, para thief mngambil kputusan ntok mnculik sbgai tebusan.. namun, naseb tidak mnyebelahi kucing itu apabila dilanggar oleh kereta kuda thief itu.. namun, mereka brjumpa ptri di smpng jalan kola perlis ( bukan kat Malaysia ) .. tiba-tiba, puteri itu mengeluarkan kepala dr tingkap keta limosin nya dn melambai kpda thief itu.. malang tidak berbau, ( mmg laa.. ) thief-thief itu mati sakit hati..

Pada suatu hari, santa (bukan nm sbnar ) dtg ke istana ntok mnyampaikan hadiah Hari Raya kpd puteri. Melihatkan wajah puteri itu, santa (bukan nm sbnar) telah bertukar mnjadi naga yang ganas lagi menawan.
santa (bukan nm sbnar ) brkata,
" hello perinses, i am santa (bukan nm sbnar ) and yu make mi being angry bai luuking yu face, and now i sumpah yu be a very peritti perinses.. haaahaaahaaaa "..
raja pun berkata, " ya santa (bukan nm sbnar ) , anta ampunkanlah salahnya, dia ngak bersalah".
Puteri pun brkata, " oh santa (bukan nm sbnar ) knapa perlu kau buat begini kepada ku?, oh aplah nasibku disumpah mnjadi cntik, akulah org pling malang di dunia ini, oh...oh...oh...(yeye) "

Bermulalah kisah baru dlm hdup ptri. Dia tlah hntar oleh ayahnya ke dalam hutan hujan
khatulistiwa di Jepunisia kerna telah bnyak dilamar oleh raja-raja, duli-duli yg maha mulia.. putera-putera, king-king dan seterusnya.. hidup lah dia sorang diri bersama beberapa rakannya, ( watak baru ).. mereka 96 org pun mencari mkn dgn kais pagi jumpa beras, kais malam tak nmpk apa... Puteri trsebut pun pergi bertapa di dalam Tasik Melati ( bukan d Malaysia ) selama 2 minit. lalu turun larh penguin belang bersayap dr bwah tasik kpd nya seraya berkata,
" Wahai tuan puteri, terima lah hadiah dr patik ini. ",
puteri yg terkejut pun mgambilnya,.
Puteri yg belum berubah wajah~



penguin yg ajaib~~!!!


Dia mmbuka bungkusan berwarna jernih itu dengan tertib dan rakus skali. dan hadiah itu adlah Telefon Android terbaru keluaran syarikat noklia. Beliau takjub dan bongkak, lalu menayangkanya kpd pngikut-pngikutnya. tetapi, slepas itu beliau mndapat malu yg amat apabila mereka pula mmpunyai Iphone 5G, Soni Xriksen Xperiak, Galaksi, J.W.W birch dan Maxwell ronaldo... ...... TO BE CONTINUE~~

No comments: