Kelik kalau anda rajin,.. :] _

Saturday 4 December 2010

Termenung.. Termenung.. Termenung....













Termenung ; satu perkataan yang slalu gak dgunakan ntok mn'describe'kan tntng sesuatu situasi. ( ayat yg memeningkan ).. sapa ta pernah wat?? smua sah pernah... tp slalu nya kita akn termenung pabila sdg memikirkan sesuatu e.g time ad prob, cra na slesaikan prob , ap slah yg kita wat n' so on laarh.. tapi adkah Termenung nie mmbwa kabaikan kpd kita?? let us find out~~







sumber 1; Termenung? Apakah dia termenung sebenarnya? Adakah ianya mempunyai keburukan atau kebaikan? Pada saya jelasnya ianya tidak mendatangkan faedah apa2 dan lebih membawa keburukan kepada kita.

Perbuatan termenung menunjukkan kita tidak mempunyai apa2 untuk dilakukan. Ini adalah sesuatu yang membuang masa dan sepatutnya kita melakukan banyak perkara lain. Termenung juga menggalakkan kita menjadi murung dan tidak bersemangat. Kita akan jadi seperti keseorangan dan tidak bergaul dengan orang lain.

Daripada kita termenung, baik kita melakukan perkara lain seperti berfikir mencari idea, berfikir tentang kerja atau sebagainya. Kita perlu lebihkan bergaul dengan orang lain dan melakukan kegiatan bersama2.





~In my opinion plak... ta smestinya termenung neh mmbwa bnyak keburukan kan2?? ( ya!! )
kadang2, bila kita termenung kita pasti akan dpat mnyelesaikan ssuatu mslah, atau pun dpt mnenangkan hati.... tmbah-tmbah bg budak2 asrama... ( sesi menangis )... sapa yg p kem or else pasti pernah ad pngalaman neh, senior2 duk depan cita bnda2 yg dpt mmbuatkan kita sedih mcm kematian ibubapa, kehilangan org tersayang ( sma larh.. ) dn mcm2 g.. pastinya saat tu kita akan termenung memikirkan ap ksalahan kita yg smemangnya dilakukan oleh stiap manusia... so,lpaz tu hasilnya kita pasti akn sntiasa mngingati jasa ibubapa... ( tp ta kekal lma laaa sngat... huhu ).. tu jer kot.. jari-jari neh dah penat wat tarian zapin.. hehehe~ oke.. daaaaa!! >.<
moral_ ( fikir-fikirkan lah apa yang kita lakukan selama ini.. )

No comments: